Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie
Dyskusje moderowane, gry szkoleniowe, ćwiczenia indywidualne i grupowe, studium przypadku, techniki twórczego rozwiązywania problemów - burza mózgów.
Cel szkolenia
umiejętne obsługiwanie klienta w urzędzie,
nabycie umiejętności właściwego komunikowania się z klientem,
umiejętne radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych z trudnym klientem,
umiejętne budowanie relacji poprzez profesjonalny wizerunek urzędnika.
Program
1. Portret klienta i jego oczekiwania.
jaki jest współczesny klient,
jakie są jego oczekiwania,
wizerunek urzędu w oczach obsługiwanego klienta,
budowanie autorytetu u klienta,
wizerunek urzędnika i wpływ na postrzeganie urzędu przez klienta.
2. Zasady budowania komunikacji z klientem.
techniki rozpoznawania osobowości klienta,
podstawowe zasady współpracy z różnymi typami osobowości,
komunikowanie się z cholerykiem, sangwinikiem, flegmatykiem i melancholikiem,
zarządzanie komunikacją niewerbalną z klientem i analiza jego gestów w celu rozpoznania nastawienia,
właściwa komunikacja werbalna z klientem,
budowanie odpowiedniej atmosfery i relacji poprzez komunikację z klientem,
błędy w komunikowaniu się z klientem.
3. Studium budowania relacji z klientem.
nawiązanie pierwszego kontaktu z klientem,
rozpoznawanie potrzeb klienta,
dostosowanie się do komunikacji klienta,
niesienie pomocy w pozytywnym rozpatrzeniu sprawy klienta,
wskazanie propozycji różnorodnych rozwiązań klientowi,
zamykanie kontaktu z klientem,
unikanie błędów w obsłudze klienta.
4. Obsługa telefoniczna i mejlowa klienta w urzędzie.
etapy rozmowy telefonicznej od wybrania numeru do odłożenia słuchawki,
prawidłowa komunikacja telefoniczna z wykorzystanie technik komunikacyjnych,
kiedy parafraza, kiedy słuchać, a kiedy odpowiadać,
prawidłowe wykorzystanie komunikacji mejlowej w relacjach z klientem,
savoir vivre w liście elektronicznym.
5. Techniki rozwiązywania konfliktów z klientem.
kim jest trudny klient,
techniki rozwiązywania konfliktów z trudnym klientem,
case study - sytuacje trudne z klientem (analizy i rozwiązania),
błędy jakich należy unikać przy rozwiązywaniu konfliktów z klientem.
6. Zarządzanie emocjami w rozmowach z klientem.
okazywanie zrozumienia trudnemu klientowi,
okazywanie emocji oraz identyfikacja z trudną sytuacją,
radzenie sobie z manipulacją i agresją klienta,
budowanie właściwych komunikatów w celu okazania swoich odczuć klientowi,
asertywne zachowania wobec trudnego klienta.
7. Komunikowanie przez wizerunek czyli jak widzi nas klient, a jak postrzega go urzędnik.
efekt pierwszego wrażenia, kiedy stosować, kiedy się sprawdza,
wizerunek urzędnika i co rozumie przez niego klient,
co można wywnioskować z wizerunku klienta, które elementy warto wziąć pod uwagę,
pozytywna autoprezentacja w celu budowania profesjonalnego wizerunku
8. Techniki redukowania stresu.
sprawdzone techniki eliminowania stresu i opanowania w trudnych sytuacjach,
efekt pozytywnego myślenia,
podsumowanie i zakończenie - pytania do trenera.
Prowadzący
Trener Umiejętności Poznawczych, psychopedagog, absolwentka politologii na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczony wykładowca z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej, wystąpień publicznych i autoprezentacji. Autorka książki „Komunikacja niewerbalna. Autoprezentacja, relacje, mowa ciała” (Wyd. Samo Sedno 2014 r.). Realizowała projekty szkoleniowe m. in. dla: Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, PZU S.A., GetInBank Stowarzyszenie Wspólnota Polska, Agencji Rozwoju Mazowsza, AISCE Poland, Luxin Deweloper, Coca – Cola.
Informacje organizacyjne
590 zł - cena szkolenia zawiera:
-komplet materiałów szkoleniowych,
-certyfikaty dla uczestników szkolenia,
-przerwy kawowe, obiad.
Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 % ze środków publicznych są zwolnione z VAT, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.
Każde szkolenie możemy przygotować w formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko Państwa instytucji, gdzie termin, miejsce i program szkolenia jest dostosowany do Państwa potrzeb.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.
Oferta specjalna:
Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.
Promocje nie łączą się.
Informacje podstawowe
- Organizator: ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna
- Rodzaj szkolenia: Otwarte
Cena: 590 zł Netto
Dane kontaktowe
Osoba kontaktowa: Marzena Płużańska